Znasz kalendarz świąt nietypowych? Prawie każdego dnia, możesz odkryć nowe święto. Coraz więcej z tych nietypowych świąt staje się coraz bardziej popularnych. Już od wielu lat głośno jest o takich marketingowych świętach jak: Black Friday czy Cyber Monday. Te dwa nietypowe świąteczne dni generowały zawsze ogromne zyski dla przedsiębiorców, a gdyby tak poszukać kolejnych nietypowych okazji, które wygenerują dużą sprzedaż? Co powiesz na świetną promocję na Dzień Singla?
Zerknijmy do wspomnianego wcześniej kalendarza świąt nietypowych: 11 listopada obchodzimy Dzień Singla. Teraz pewnie pojawi się pytanie: a kto wymyślił takie święto? Szukając odpowiedzi w otchłani Internetu, możemy dowiedzieć się, że: Dzień Singla wzięło swój początek w Chinach, w latach 90. Idea była prosta: zróbmy święto, które będzie w opozycji do komercyjnych i oklepanych Walentynek. To właśnie tego dnia, single mają dbać tylko o siebie i rozpieszczać się przez cały dzień. Przewrotnie jest to też dzień, kiedy single spotykają się, aby docelowo zmienić swój stan związku. I teraz najważniejsza informacja dla Twojego biznesu – jest to w ostatnim czasie największy zakupowy dzień na świecie. To jak? Czas zabrać się do pracy.
Przecierasz oczy ze zdumienia i zadajesz sobie pytanie, jak to możliwe, żeby Dzień Singla „rozbijał bank”? To może troszkę „twardych danych”: z raportu Techcrunch sprzedaż w ten dzień jest o 2,5 raza większa niż w popularne zakupowe szaleństwo we wspomnianym wcześniej Black Friday i Cyber Monday. Otóż wyobraź sobie, że założyciele AliExpress odnotowali w ten właśnie dzień 1,48 miliarda transakcji na całym świecie. Robi wrażenie, prawda?
Nadal podchodzisz do tego tematu sceptycznie i myślisz sobie, że w Europie to mało się mówi o Dniu Singla? Wiadomo, że nie może taki dzień konkurować z Bożym Narodzeniem, ale jest ogromny, sprzedażowy potencjał i to idealny moment, aby właśnie rozpromować swój produkt podczas nowego święta. Bo właśnie efekt „nowości” robi całą robotę.
O sprawdzenie perspektyw na dobry „deal” z okazji Dnia Singla, pokusili się, przeprowadzając dokładną analizę Brytyjczycy. Według badań Statisty brytyjskie firmy zarobiły około 1,11 miliarda funtów w 2018 roku, a na kolejny rok prognozowano wzrost tej kwoty o 13% właśnie 11 listopada w Dzień Singla.
Nie tylko znany nam wszystkim AliExpress zarabia na świętowaniu wraz z singlami. Coraz więcej znanych nam marek, które prężnie działają online, właśnie na tę okazję szykują świetne rabaty i promocje. Bo jak możesz się wyróżnić od konkurencji i zdobyć przewagę na rynku? Właśnie idąc o krok dalej i zostawiając w tyle swoich konkurentów, którzy nie uwierzyli w potencjał sprzedażowy w Dzień Singla. 11 listopada, może być dobrą rozgrzewką przed jednym z najbardziej gorących okresów sprzedażowych. A jeżeli dobrze pokierujesz strategią sprzedażową swojej firmy, to może uda Ci się rozbić przysłowiowy bank nim to nowe święto przechwycą inne marki.
„Efekt nowości” zawsze robi dobrą robotę – pamiętaj o tym. Dlatego, jeżeli chcesz wykorzystać to jeszcze stosunkowo nowe święto do celów sprzedażowych, zainicjuj z odpowiednim wyprzedzeniem kampanię marketingową. Jeśli potrzebujesz pomocy graficznej chętnie pomożemy! Nie wahaj się użyć do tego popularnych i znanych wszystkim dobrze mediów społecznościowych. A w wolnej chwili zerknij do kalendarza świąt nietypowych i może to właśnie ty zapoczątkujesz nową zakupową tradycję z okazji . . .?